torsdag 16. desember 2010

Hvor kommer inspirasjonen fra?

Jeg får ofte spørsmålet "Hva slags utstyr bruker du?"
Det spørsmålet er like relevant som å spørre om hvor langt et tau er. Gode bilder kan fanges med alle typer kamera - og utstyr. Bare se denne Youtube-videoen :-)

Mange spør også; "Hvem er du?"  Det er i hvert fall ikke lett å svare på, men jeg ser omtrent slik ut...


Men spørsmålet om hva som inspirerer meg, er også noe mange spør om.  Det er langt enklere å svare på! :-)

Og svaret er: ALT!  Jeg lar meg inspirere av alt jeg kan se, lukte, høre og føle. Eller en kombinasjon av de nevnte sanser.  Noen ganger så er det lett å inspireres av en lyd, andre ganger er det rett og slett slik at man  "ser noe" i noe som egentlig ikke er noe.
Det er vanskelig å forklare - men kort oppsummert er jeg skrudd sammen slik at jeg tar bilder etter hjertet :-)   Det er også veldig lett å la seg inspirere av mine egne barn, som f.eks. bildet nedenfor, som ble til da kameraet tilfeldigvis var i nærheten - og min yngste sønn gjorde ablegøyer i sofaen.

10-12 eksponeringer senere, så satt "blinkskuddet" :-)   Ah, det er deilig med den følelsen man får, når bildet "sitter" :-)   Ha en fortreffelig torsdag!

2 kommentarer:

  1. Flott blogg du har ....blir artig å følge denne videre!!

    SvarSlett
  2. Absolutt så er det følelsen av at den ''sitter ''som er gir en god følelse :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen et lite spor etter deg :-)